História

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/vyvoj.sk/www/html/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /var/www/vyvoj.sk/www/html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /var/www/vyvoj.sk/www/html/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /var/www/vyvoj.sk/www/html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /var/www/vyvoj.sk/www/html/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.

V roku 1954, spolu so zavedením licenčnej tankovej výroby v Turčianskych strojárňach v Martine, vzniká vývojové stredisko, ktorého úlohou je nahradiť niektoré komponenty a materiály z domácej produkcie a reagovať na požiadavky zákazníkov a servisu. Po delimitácii výroby železničných diesel lokomotív zo Škody Plzeň sa v roku 1958 vývoj rozšíril aj na tento odbor a v roku 1964 vzniká samostatný Vývojový závod 010, kde sa otvoril nový vývojový odbor autožeriavov s prvým AV 15 na 8 kolesovej platforme vo výrobe. Vývojový kolektív mimo projektov ženijných aplikácií vyrábaného tanku T-72 (mostný tank MT-72 a vyprošťovací tank VT-72) vývojovo rieši aj v oblasti špeciálnej techniky aj nové vozidlá BVP, OT a TATRAPAN. V roku 1974 sa riešiteľský kolektív sťahuje do nových priestorov s 8-podlažnou budovou konštrukčných kancelárii a  výrobnými halami na výrobu a skúšky prototypov na Komenského ulici v Martine, kde pôsobí dodnes, v počte 526 zamestnancov. Po zakúpení francúzskej licencie na výrobu motorov Pielstcik, talianskej licencie na výrobu motorov Lombardini  a delimitácii výroby poľnohospodárskych traktorov rady UR IV zo Zetor Brno vznikajú samostatné vývojové odbory motorov a prevodov. Odbor zemných strojov, ktorý vznikol po zakúpení francúzskej licencie rýpadiel Poclain nadobudol skúsenosti a inovačné schopnosti na vlastné projekty v oblasti civilnej výroby a v roku 1987 vznikajú samostatné výrobkové odbory lesnej techniky, banských lokomotív a experimentálnych skúšobní. Spolu so združenými pracoviskami na vysokých školách a SAV v Košiciach, Bratislave, Nitre, Zvolene a medzinárodnými konštrukčnými pracoviskami pre poľnohospodárske a lesné traktory, mal ZTS VVÚ Martin už 912 zamestnancov. V roku 1981 získava ZTS VVÚ Martin právnu subjektivitu a stáva sa lídrom vedecko-výskumnej základne VHJ ZTS. Už v roku 1982 získava prvých 10 grafických staníc 2D CAD, ktoré sú zAčiatkom zániku klasických konštrukčných tabúľ na pracoviskách projektantov a konštruktérov. V rokoch 1992 je ZTS VVÚ Martin ako firma strategického určenia začlenená do DMD holding a, dalo by sa povedať, hodená do trhového prostredia. Po kolapse výroby špeciálnej techniky, motorov, poľnohospodárskych traktorov, zemných a stavebných strojov, lesnej techniky v Martine, Dubnici a v Detve banských lokomotív Hliníku nad Hronom sa rýchlo redukujú aj vývojové kapacity. V roku 1998 sa na základoch ZTS VVÚ Martin, a. s. konštituuje nová spoločnosť VÝVOJ Martin, a. s., do ktorej prechádza aj väčšina pôvodných zamestnancov. V roku 2004 je spoločnosť VÝVOJ Martin, a.s. privatizovaná SITNO-om HOLDING a.s. a následne reštrukturalizovaná. V roku 2005 firma prechádza kompletne na 3D CAD grafické stanice, systém riadenia spoločnosti je prepracovaný  a certifikovaný podľa medzinárodne platných riadiacich noriem EN ISO 9001, EN ISO 14001, OH SAS 18001 a AQAP 2010. Popri výrobkovom odbore strojov pre údržbu ciest a diaľnic, vzniká program vývoja a výroby priemyselných polohovadiel, komunikačných pancierovaných kontajnerov a obrannej techniky v podobe aplikácii vozidiel TATRAPAN a RG32 a novej 8 kolesovej vozidlovej platformy. V roku 2016 spoločnosť VÝVOJ Martin, a.s. zamestnáva už vyše 130 pracovníkov.  Zákazníkmi, mimo domáceho trhu,  sú spoločnosti hľadajúce inovačné kapacity z USA, Nemecka, Rakúska, Švédska, Poľska, Česka, Egypta, Indie a ďalších krajín.

BÝVALÁ BUDOVA ZŤS
STARÁ BUDOVA VÝVOJ Martin, a.s.
REKONŠTRUOVANÉ SÍDLO VÝVOJ Martin, a.s.
Stránky, na ktoré sa chystáte vstúpiť, sú určené odborníkom v oblasti zbraní a streliva. Vstupom na ne vyhlasujete, že ste držiteľom zbrojného preukazu alebo zbrojnej licencie.

Websites you are about to enter are dedicated to experts in field of firearms and ammunition. You state that you are firearms licence or permit holder by entering these sites. ok